Mockup és a valóság

Home  |  Grafika   |  Mockup és a valóság

Mockup és a valóság

Grafikusként a legtöbben azon vagyunk, hogy minél valósághűbb mockup-ot tudjunk készíteni a megrendelőinknek, főnökünknek, hiszen tudjuk, minél inkább és minél több eszközzel áttudjuk adni vagy összetudjuk egyeztetni a vízióinkat az övéikkel, annál valószínűbb a munka befejeztével a valódi siker. Tervezőként dolgozni izgalmas feladat, kihívás kitalálni, hogy egy adott ügyfélnek, mi az, ami valóban elnyeri majd a tetszését. Egy brand-nél talán könnyebb dolgunk van, hiszen számtalan irányelv, már megadott színek és formák határozzák meg a lehetőségeinket. Nagyon szerethető munkakör, olykor az ügyfél álmodik nagyobbat, olykor a tervező, ki-ki egymáshoz igazítva a lehetőségeit. Szerencsésnek érzem magam, hogy ma már a kivitelezés oldaláról nézem végig ezeket a folyamatokat és beleláthatok abba, hogy mennyire kis részletét látjuk tervezőként a folyamatnak és pláne ügyfélként. Nem véletlen, hogy bárkinek, aki személyesen a nyomdánkat keresi fel, az az első ajánlatom, hogy jöjjön el hozzánk, érintse meg a papírokat, nézze át milyen jellegű fóliáink vannak, milyen technológiai lehetőségek állnak a lehető legközelebb az elképzeléshez. Beszélgessünk, a tervezésről, arról, hogy bizonyos technikák mit igényelnek és miért nem működnek úgy, ahogy elsőre azt gondolnánk.

A cél közös, mi is, ti is azt szeretnétek, hogy a lehető legszebb dolgok valósuljanak meg a papíron. Prémium kategóriás névjegyeknél, meghívóknál, könyvborítóknál nem a sietség a lényeg, hanem az összeszedettség, a tapasztalat és a tudás. Igen, van hogy mi is meglepődünk és kísérletezünk, hogy melyik papíron melyik fólia a legtökéletesebb választás, ezt csak itt egy nyomdában lehet igazán megérteni, hogy olykor-olykor a papír és a fólia is külön életre kel és teljesen más hatást mutat, mint elsőre gondolnánk.

Milyen messze is keveredtünk a mockupok-tól? Digitális technikákkal egy software-el csinálunk egy látványtervet, ha elég ügyesek vagyunk, valósághűek a textúrák, az árnyékok és olyan tökéletesen adja el és vázolja fel az ötletünket, mint majdnem a valóság, de valójában ez csak egy mankó, egy jó marketingeszköz, az igazi figyelemre és lelkesedésre pont ezután van szükség, hogy valóban olyan legyen, a lehető legolyanabb, ahogy te vagy az ügyfél, egyedül vagy csapatban megálmodtátok. Így minden tervezőt, grafikust és akár közvetlen ügyfelet arra buzdítok, hogy jöjjön be hozzánk és beszéljünk róla, hozzuk minél közelebb egymáshoz az alkotást és a kivitelezést, mert ez adja a legnagyobb lehetőséget a sikerre és a minőségi, valóban az elképzelésekkel azonosuló nyomatokra.

PREV

Rólunk írt a magyar nyomdász.hu!

NEXT

Látogatásunk a Gmund-nál

LEAVE A COMMENT